אנשים רבים חשים שלא בנוח להיכנס לחדרי שירותים ציבוריים. חלקם מנסים להימנע מהביקור במקום רגיש זה ואחרים משתדלים לעזוב את המקום מהר ככל הניתן, בין אם בגלל הסלידה הטבעית ובין אם בשל הפחד מהחיידקים. על כך, חדר שירותים שממוקם במשרדי חברה עסקית, או בתוך מסעדה, בית מלון, חנות או מרכז מסחרי, צריך להיות נקי באופן מיוחד, נוח, נעים, אסתטי ונגיש. העיצוב של חדרי שירותים מסחריים צריך לשדר איכות ולגרום ללקוח להרגיש בטוח ומוגן.
הרושם שיקבל האדם בכניסה לחדר שירותים יכול להשפיע על חווית הלקוח כולה ולקבוע במידה רבה אם ירצה לרכוש את שירותיה או מוצריה של החברה ולחזור אליה גם בעתיד.
אם כך, מה תוכלו לעשות כדי לשדרג את המראה והאווירה של חדר שירותים אשר מיועדים לקהל הלקוחות שלכם? ובכן, ראשית כל, יש לזכור כי חדר שירותים, כמו כל החללים במבנה המסחרי של החברה, מייצג את העסק ברמה השיווקית והקונספטואלית ומעביר ללקוח את ערכי המותג שלו.
יחד עם זאת, תהליך העיצוב של חדר שירותים מסחרי אינו בהכרח דורש תקציב עצום או שיפוץ ארוך ומייגע. למעשה, ניתן לשדרג את המראה והאווירה של חדר שירותים בקלות רבה, באמצעות שינויים קטנים אך משמעותיים.
טיפים לשדרוג חדרי שירותים מסחריים
ראשית כל, נזכיר את החשוב ביותר: חדרי שירותים מסחריים חייבים להיות מתוחזקים היטב באופן קבוע. יש לוודא על בסיס יום יומי כי כל התשתיות תקינות ומתפקדות היטב. עליכם לבדוק כי החללים מוארים בתאורה רכה ומחמיאה, מדיפים ריחות נעימים ומכילים את כל הציוד הנדרש: מתקנים לסבון, נייר טואלט ומגבות נייר. חשוב לצייד את החלל במתקנים נגישים ונוחים עבור לקוחות המייצגים אוכלוסיות שזקוקות ליחס מיוחד: נכים, נשים בהריון, תינוקות ופעוטות.
כמו כן, יש לדאוג לרמת ההיגיינה הגבוהה ביותר האפשרית. השמירה על ניקיון וסניטציה צריכים להיות בראש סדר עדיפויות שלכם. חדר שירותים "מצוחצח" יגרום לכל מי שמבקר בו להעריך את המאמצים של החברה להפוך אותו למקום שנעים ובטוח לשהות בו.
נסו לייצר בחלל השירותים תחושה ביתית ולא מסחרית. כדי לעשות זאת, הוסיפו אלמנטים אישיים, מאלה שמאפיינים עיצוב פנים ביתי. כך למשל, תוכלו לעצב את הקירות באמצעות טפטים, אריחים ייחודיים, תצלומים, תמונות אמנות או צבעים לא סטנדרטיים. במקום מראה ענקית מקיר לקיר, תתקינו מראות אישיות מעל כל ברז. על מנת ליצור במקום תחושה טבעית, פיזרו בו עציצים עם צמחים, בין אם אמתיים ובין אם מלאכותיים. השתמשו בטפטים או תמונות אמנות על הקירות, או לחלופין קישטו את הקירות באריחים ייחודיים.
אך מעבר לאסתטיקה והאווירה, חשוב להשקיע באיכות של המתקנים והמוצרים שנמצאים בחדרי שירותים. כך למשל, מתקני נייר, אלה הממוקמים בתאי שירותים ואלה שמיועדים לניגוב ידיים, הינם הציוד הנדרש בכל חדר שירותים. האיכות של הנייר מתבטאת בשלל פרמטרים, כגון ריח, טקסטורה, מגע, חוזק, יכולת ספיגה ועוד.
יחד עם זאת, בבחירת הספקים, חפשו מתקני נייר אשר משלבים בתוכם איכות ופונקציונליות, תוך כדי אפשרות חסכון. למעשה, מתקן עם מחסנית גליל נייר גדול חוסך צורך בכוח אדם, מכיוון שהוא מצמצם את הצורך להחליף גליל באופן תדיר. כמו כן, אם יש ברשותכם מתקן נייר גדול, יקטן הסיכוי שהלקוח ייתקע ללא נייר. בנוסף, מתקן נייר עם מחסנית גדולה יכול להחליף שני מתקני נייר סטנדרטיים וכך לפנות לכם מקום.